5 namirnica bogatih kalcijumom: Mineral neophodan za zdravlje organizma

​Kalcijum je neophodan za zdravlje kostiju, a poznat je i kao glavni mineral u borbi protiv osteoporoze.

Zbog toga je važno da ga imamo dovoljno u organizmu. U tijelu osobe prosječne težine nalazi se oko jedan kilogram kalcijuma.

Čak 99 odsto kalcijuma u organizmu smješteno je u kostima i zubima, preostalih jedan odsto kalcijuma se nalazi u mekim tkivima i ekstraćelijskim tečnostima.

Postoje namirnice koje obiluju kalcijumom i koje je neophodno koristiti u ishrani, a nutricionisti posebno izdvajaju pet takvih namirnica.

1. Sardine

Mediteranska ishrana je izuzetno zdrava. Sardine su jednostavne za pripremu, a bogate su kalcijumom, vitaminom D i omega-3 masnim kiselinama, svim nutrijentima neophodnim za dobro zdravlje.

Možete ih jesti sa kostima, zahvaljujući kojima ćete u organizam unijeti dodatnu dozu ovog minerala.

2. Rukola

Rukola ima vrlo moćna dejstva kada je zdravlje u pitanju. Sadrži obilje vitamina, između ostalih i kalcijum. Biljka jedinstvenog i pikantnog ukusa može postati omiljena u vašoj kuhinji.

Možete je stavljati u salate, jesti sa drugim jajima ili samostalno, može biti dio sendviča ili drugog delikatesa od tijesta.

3. Tvrdi sirevi

Mnogi nutricionisti smatraju da su oni jedan od najboljih izvora kalcijuma, ali upozoravaju da ih, ipak, treba pažljivo konzumirati.

Ovi mliječni proizvodi sadrže i veliki procenat masnoće, pa pretjerana upotreba sireva u ishrani nije preporučljiva.

4. Badem

Sirovi bademi su dobar izvor vitamina E, kalcijuma, fosfora, gvožđa i magnezijuma. U odnosu na ostale orašaste plodove badem je jedan od najhranjivijih.

Za osobu prosječne težine dovoljno je 100 grama sirovih badema dnevno, odnosno od dvije do četiri porcije nedjeljno.

Bademi se mogu jesti sirovi ili pečeni, s tim da sirovi imaju više navedenih vitamina i minerala. Mogu se dodavati salatama i jelima, a bedemovo mlijeko je takođe odlična namirnica.

PROČITAJTE  Ova navika omogućit će vam mirniji san

5. Sjemenke

Samo 100 grama čia sjemenki sadrži 630 mg kalcijuma, što je odlična vijest jer se lako kombinuju u slatkim i slanim jelima.

Dvije kašike čia sjemenki na dan možete dopuniti i trećom u kojoj se mogu naći susam, mak i lan, koji takođe obiluju kalcijumom, prenosi ona.rs.