3 najvažnija sastojka koja čuvaju zdravlje: Šta treba da jedete da se ne biste razboljeli na jesen

Na jesen se značajno povećava rizik od razvoja mnogih bolesti, posebno problema sa gastrointestinalnim traktom, gripa, prehlade. Upravo zato je važno pojačati ishranu namirnicama bogatim cinkom i selenom, a u njihove najbolje izvore spadaju riba i morski plodovi, jaja, integralne žitarice, mahunarke i meso.

Tijelo najbolje apsorbuje gvožđe iz mesa i džigerice. Nutricionistkinja je takođe skrenula pažnju na vitamine grupa B, C i D. a koji se mogu naći u paprici, brokoliju i karfiolu. Takođe, tijelu su potrebne omega-3 masne kiseline, koje se osim u ribi, mogu naći i u semenkama i biljnim uljima.

Dijetetičari su sastavili listu namirnica neophodnih za jačanje imunog sistema u jesenjem periodu.

Voće i povrće

Izvori vitamina i različitih enzima potrebnih dok haraju sezonske bolesti su voće i povrće. Zato se preporučuje da svakog dana unesete najmanje 500 g voća i povrća. Prema preporukama nutricionista, trebalo bi da jedete sezonsko voće kao što su šljive, jabuke, breskve i kajsije, koje su u ovom periodu najbogatije vitaminima i mineralima. Redovna konzumacija ovih korisnih namirnica će spriječiti i zarazne bolesti, ističu ljekari.

Ugljeni hidrati

Najvažnije je da tokom jeseni imate uravnotežen jelovnik, da zanemarujete zdrave namirnice i ne pretjerujete sa gotovom hranom iz prodavnice, kao ni brzom hranom. Našem tijelu na jesen su potrebni i složeni ugljeni hidrati, a u ovu grupu spadaju:

-žitarice,

-hljeb od žitarica,

-tjestenine,

-meso,

-riba,

mliječni proizvodi.

-Vitamin D

Na jesen, uslijed nedostatka sunčeve svjetlosti, dolazi do deficita vitamina D u našem tijelu. Najoptimalniji način da nadoknadite manjak ovog važnog vitamina za imunitet, jeste kroz suplementaciju.

PROČITAJTE  Kako da pomognete sebi kod napada panike?